Ünlü yazar Adnan Özyalçıner, son yazısında birçok konuyu ele alarak okuyucuların dikkatini çekti. Evrensel gazetesinde yayımlanan yazısında, doğa, inanç, şair ve yalnızlık gibi temaları işleyen Özyalçıner, özellikle "Madenci" başlığı altında Zonguldak ve madenci konularına odaklandı.
Yazısında yer verdiği "Madenci" ve "Kara Elmas" bölümleriyle dikkat çeken Özyalçıner, madencinin yer altında karanlığı kazarak ışığı çıkaran bir figür olarak betimlendiğini ifade etti. Madencin, yeryüzünü aydınlatan bir kişi olduğunu ve her gün diri diri toprağa gömülerek çalıştığını vurguladı.
"Kara Elmas" bölümünde ise Zonguldak'ın yer altından çıkarılan yaşamı, karanlıkta ve kazmanın ucunda şekillenen zorlu çalışma koşullarını anlattı. Günün her saati, gün ışıdığında elmas gibi parlayan bu kara elmasın, özünde bir yanının yaşam, bir yanının ise ölüm olduğunu dile getirdi.
Adnan Özyalçıner'in yazısında Zonguldak'ın madenci kültürüne ve yaşamına dair yapılan bu vurgular, Türk edebiyatının önemli temalarından biri olan emek ve işçi sınıfına duyulan derin saygıyı yansıtıyor. Yazarın kısa ve etkileyici ifadeleriyle kaleme aldığı yazısı, Zonguldak'ın madencilik geleneğine vurgu yaparak okuyucular tarafından takdirle karşılandı.
Yazısında yer verdiği Madenci ve Karaelmas bölümleri şu şekilde:
MADENCİ
Yerin altında karanlığı kazarak ışığı çıkarandır madenci. Yeryüzünü aydınlatır. Her gün diri diri gömülerek toprağa.
KARA ELMAS
Zonguldak’ta yer altından koparılır yaşam. Karanlıkta. Kazmanın ucunda. Gün yirmi dört saat. Gün ışıdığında elmas gibi parıldar. Özünde elmastır. Kara bir elmas. Bir yanı yaşamsa ölümdür bir yanı.
Haber: Fadime YILMAZ ELMA